Monday 3 October 2016

Windows 10 : How to fix windows start menu button freeze / stopped working

Hi olls,

Siapa kat sini pengguna Windows 10?
Korang suka tak Windows 10? So far ada problem tak?


Bagi yang takda problem tu, baguslah.. Syabbas diucapkan.
Ya, aku ada problem yang menyakitkan hati aku sebagai user Windows 10.
Setakat kena update Windows beberapa kali tu aku okay je. Happy je aku update Windows 10 tuh. KIHH
Problem aku ialah, aku punya windows start button tu degil taknak display. Aku tekan2 dia buat dek je. Dia freezing and sekali dgn search button pun freezing.

So aku pun search lah solution and found one website How to fix your Windows 10 Start Menu - BT
Aku try semua cara yang ada, tapi satu pun tak successful. Still freezing.
Aku mula nak marah.
Pastu aku baca2 comment user kat website tu, jumpa lah satu makhluk ni suruh download Classic Shell.
.
And finally..
..

It's WORKING !!!!!
.

So sesiapa yang ada masalah yg sama dengan aku, dengan segala hormatnya, dipersilakan download lah  Classic Shell


Interface start menu ni bukan Windows 10 punya start menu, tapi Windows 7. Lantak pi lah, yang penting aku dah ada start menu. huehuehuehue



Dah, sekarang baru ada sinyiummm :)))

.

1 comment:

Powered by Blogger.